İSTEK ANAOKULU & İLKOKULU BRANŞ ETKİNLİKLERİ
Anaokulu yılları gelişimin en hızlı olduğu yaşamın en değerli yıllarıdır. Erken yaşlarda, öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini fark etmek, kişilik ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla anaokulumuzda Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Yüzme, Müzik, Drama, Dans, Bilişim Teknolojileri & Kodlama ve Satranç & Akıl Oyunları gibi branş dersleri bulunmaktadır. Tüm branş dersleri, PYP Sorgulama Programı çerçevesinde anaokulu programıyla eşgüdümlü, disiplinler arası ortak planlama çalışmaları yapılarak gerçekleştirilmektedir.
İlkokul küçük yaşta öğrencilerin yeteneklerinin ve ilgi alanlarının keşfedildiği bir süreçtir. İSTEK İlkokulunda birincil amacımız her bir öğrencimizin içinde taşıdığı kendine has dünyanın gücünü açığa çıkartarak, başta kendini tanıma, kavrama ve ifade etmede sanat denen bu bitimsiz kaynak ile dünyalarını buluşturmak ve oradan güç alarak müziğin, resmin, dansın, tiyatronun, sanatın gücünü en etkin şekilde kullanmalarını sağlamaktır.
Müzik :
Müzik, öğrencilerin sözel dil yeteneklerinin dışında bir iletişim kurma yoludur. Tüm duyuları harekete geçiren, rahatlatan ve sakinleştiren müzik etkinlikleri ile öğrenciler farklı yollarla iletişim kurmayı, tüm öğrenmelerin önemli bir parçasını oluşturan dinleme becerilerini de geliştirmiş olurlar. Okulumuzda öğrencilere çeşitli müzik deneyimlerini keşfedebilecekleri bir ortam sağlanır ve yaşam boyu devam edecek müzik kültürünü geliştirmeleri hedeflenir. Orff yönteminin ağırlıklı olarak kullanıldığı etkinliklerde öğrenciler bedensel bütünlüğü deneyimler, ritmik ve hareketsel doğaçlamalara, oradan da kendi yarattıkları ritimleri oluşturmayla devam ederler.
İlkokul müzik derslerimizde; müziğe giriş, oyunlu müzik teorisi çalışmaları, ritmik çalışmalar, nota yerleri, değerleri, vuruşları, oyunlar, şarkılar ile çocuklarımızın yaratıcılıkları ve gelişimleri hedeflenmiştir. Çocukların müzikal farkındalığını artırmak üzere müzik teorisi, yazım kuralları, işitme çalışmaları ve de beden perküsyonu niteliğindeki ritmik çalışmalar yapılmakta; hem Türkçe hem de İngilizce şarkılar ve uygulamalar ile gelişimleri sağlanmakta; grup çalışması bilinci oluşturulmaktadır.
Görsel Sanatlar:
Görsel Sanatlar çalışmalarında yaratıcı deneyimleri ve kavramsal anlayışı geliştirmeye yönelik öğrencilerin ilgisini çekecek olumlu bir öğrenme ortamı yaratılmaktadır. Öğrenciler, duygularını çizgiler aracılığı ile ifade ederken, aynı zamanda el kaslarının ve el-göz koordinasyonunu geliştirme, malzemeleri (tuz seramiği, parmak boyası, suluboya, pastel boya, akrilik boya, kil, alçı, pullar, simler, boncuklar ve atık malzemeler) ve teknikleri amacına uygun olarak kullanabilme, figürlerle anlaşılır kompozisyon oluşturabilme ve başladığı işi bitirme becerileri geliştirmektedir.
İlkokul seviyesinde görsel sanatlar-resim dersinde ise çocukların düş dünyalarına yönelik çalışmalar hedeflenmiştir. Sorgulama temelli program çerçevesinde, öğrencilerin merak ve hayal güçleri ile şekillenen öğrenme sürecinde, öğrencilerimiz resim atölyelerimizde el- kas gelişimlerini sağlamak üzere yaş düzeylerine ve bireysel gelişimlerine yönelik çeşitli teknikler kullanılarak, üç boyutlu resim, geleneksel resim, seramik gibi çalışmalar yapmaktadırlar.
Dans:
Öğrencilerin dansın kültürel ve sosyal yönünü anlamlandırabilmeleri için, hareketler aracılığıyla kendilerini ifade etme becerilerini geliştiren dans derslerinde, beden farkındalığı, denge, konsantrasyon, esneklik kazandırılarak özgüven gelişimi de desteklenir. Ayrıca, toplu halde yapılan çalışmalarda öğrencilerin işbirliği yapma yetenekleri gelişir ve kendi kültürümüze ait dansları öğrenirken, farklı kültürlere ait danslarla ilgili de farkındalık kazanırlar.
Drama:
Drama, kendimizi fiziksel ve sözel olarak nasıl ifade ettiğimizle ilgilidir. Çocuklarımızın duyarlı, kendine güvenen, empati kurabilen ve kendini ifade edebilen bireyler olarak yetişmelerine önemli katkılar sağlayan drama çalışmaları, çok yönlü gelişimi destekleyen önemli etkinliklerden biridir. Jest, mimik ve beden dili kullanımını geliştirmek amacıyla, yaratıcı hareket, taklit, doğaçlama, maske çalışması, müzikal, pandomim, kukla ve hayal kurma çalışmalarının yanında, duygularını anlaşılabilir şekilde ifade edebilmeleri için dili de kullanarak yaratıcı drama etkinlikleri gerçekleştirilir. Böylece, öğrenciler yaratıcı çalışmalarını izleyicilere sunma, yaşıtlarını sahnede izleme ve böylece kendileri de eleştirel farkındalığa sahip izleyiciler olma fırsatını elde ederler.
Bilişim Teknolojileri / Kodlama:
Öğrencilerin öğrenmelerine ve kavramsal anlayışlarını geliştirmelerine destek olan sorgulama programı doğrultusunda ünitelerle ilişkili olarak çalışmalar gerçekleştirilir. Aynı zamanda, öğrencilerin bilgisayarla tanışması, fare ve klavye yardımıyla el-göz koordinasyonu sağlaması, küçük kas becerilerini geliştirmesi, oyunlarla, bilişim teknolojisini doğru biçimde kullanmanın önemini kavramaları sağlanmaktadır. Kodlamaya giriş niteliğindeki derslerde ise; öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerileri gelişmektedir.
MEB öğretim programı ile anaokulu ve ilkokullarımızda uygulanan Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programlarına entegre biçimde oluşturulmuş Robotik ve Kodlama Öğretim Programı temelde öğrencilerin problem çözme, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey becerilerinin gelişimine odaklanmakla birlikte; işbirliği yapma, bir gruba ait olma, sorumluluğu kabul etme, başkalarının kararlarına saygı gösterme gibi sosyal becerileri; problemi tanımlama, farklı yollarla veri toplama, veriyi kayıt ve analiz etme gibi araştırma becerilerini de destekler. İlkokulda öğrencilerimizin öğrenmelerini bilgisayar laboratuvarlarının dışına taşıyarak her tür alanın laboratuvar ve atölyeye dönüşmesini sağlayan öğretim programımız çerçevesinde, öğrencilerimiz öğrenme sonuçlarını (ürünlerini) ulusal ve uluslararası arenada sunabilecekleri birçok fırsat elde ederler. Öğrencilerimiz her yıl bu süreci destekleyeceği ve projelerini sunabileceği aşağıdaki programlara katılma fırsatı bulurlar:
• Maker Fair (ISTECH FEST ve Ulusal Maker Fuarları)
• Hour of Code (Kodlama Saati) Etkinliği
• FIRST® LEGO® League Junior (FLL Jr.)
• FIRST® LEGO® League (FLL)
• FIRST Robotics Competition (FRC)
Satranç & Akıl Oyunları:
Satranç ve akıl oyunları, çocuklarımızın zihinsel ve düşünsel becerilerini geliştiren en önemli araçlardandır. Anaokulu ve ilkokul gruplarında uygulanan derslerimizde hedefimiz, öğrencilerin stratejik düşünme becerisinin gelişimine katkıda bulunmak, farklı ve çoklu düşünme, karar verme, problem çözme ve zaman yönetimi gibi becerilerini geliştirmektir.
Beden Eğitimi:
Beden eğitimi dersinde amacımız; öğrencilerimizin 21. yüzyılın zorlu dünyasına hazırlanması, yaşam boyu öğrenenler olarak yetişkin hale gelirken kişisel ve bedensel olarak aktif ve sağlıklı bir yaşam tarzı geliştirmelerine katkı sağlamaktır. PYP sorgulama programı çerçevesinde yürütülen derslerde eğitsel oyunlar yoluyla çocuğun bedenini tanıması, verilen yönergeye uygun hareket edebilmesi, yürüme, koşma, sekme, sıçrama, yuvarlanma, tırmanma, denge çalışmaları gibi temel bedensel hareketlerin yanı sıra, el- göz-ayak koordinasyonunun geliştirilmesi, ana kas gruplarının çalıştırılması, konsantrasyon ve esneklik becerisinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar gerçekleştirilir.
Bunun yanı sıra İlkokul kulüp derslerinde öğrencilerimiz spor klubünü seçerek basketbol,
voleybol, masa tenisi, futbol, jimnastik ve dans branşlarında eğitim alabilirler. Aldıkları bu eğitimler
doğrultusunda sportif turnuvalar düzenlenip, öğrencilerin seçtikleri branşlarda yetenklerini
sergileme imkanı bulurlar.
Yüzme:
İSTEK Anaokullar ve İlkokullarında, kampüs içinde yer alan yarı olimpik yüzme havuzunda gerçekleştirilen derslerle, öğrencilerimizin fiziksel ve kişisel gelişimlerine katkı sağlarken yeteneklerinin keşfedilmesine olanak sağlamaktayız. Suda kalma, nefes kontrolü, serbest ve sırt üstü yüzme, serbest ve sırt stil ayak vuruş çalışmaları yapılarak öğrencilere temel yüzme becerileri kazandırılır.
İSTEK İlkokulunda öğrencilerimizin çeşitli sosyal ve sportif alanlarda merakını uyandırmak, kendi potansiyellerini keşfederek en iyi şekilde kullanmalarını sağlamak ve aynı zamanda bedensel, zihinsel, sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendi seçimlerini yapacakları birçok alanda eğitim almalarına fırsat sunmaktayız.